top of page
חיפוש

לפעול בעולם בדרך הנכונה ומתוך הלך הרוח הנכון...

עודכן: 12 באוק׳ 2022




באחד הפרקים בספר 'גרנדפדר' של טום בראון, עולה השאלה כיצד האדם יכול מצד אחד להיות חלק בלתי נפרד מהטבע ולראות בו שלמות, ומצד שני, להפר את השלמות הזאת באמצעות הפעולות שהוא עושה לאורך חייו.


לשאלה הזו רבדים רבים והיא הנחתה אותנו לאורכו של המפגש האחרון של קורס הקשתוּת.

כיצד אני יכול לפעול בעולם ו'להפר' את השלמות ובמקביל לתרום ולהפרות אותה...

דרך אופן ההתבוננות בסביבה, דרך הניסיון להבין את מערכת היחסים המורכבת בין האורגניזמים בה, דרך אופן הבחירה של הענפים, דרך השאלה כיצד אני יכול לתרום למקום ולהפוך אותו לטוב יותר תוך כדי שאני לוקח חלק ממנו...

זה מחזיר אותי לסיפור גן העדן- "לעובדה ולשומרה". יש דרך בה אנו יכולים להתקיים בעולם ללא ניצול בלתי פוסק, אלא תוך כדי שימור וטיפוח. זה לא פשוט אבל זה אפשרי.


בקורס הקשתוּת אני מנסה להעביר את המשתתפים דרך החוויה הזו. חוויה שאני חוויתי בקורס המדריכים של שומרי הגן.

מעבר לחשיבות האקולוגית של התנסות בחוויה הזו, הערך של מה שאנחנו עוברים בקורס מרקיע שחקים- היחס לטבע והיחס לחומרי הטבע שאנחנו יוצרים מהם את הכלים.... הכל מקבל ממד של טקסיות.

כשמנסים להקשיב לטבע, מבינים שיש לו את השפה שלו ואת הקצב שלו ואנחנו חלק בלתי נפרד ממנו.

פגיעה שלא לצורך בו היא בעצם פגיעה בנו.


יש שיאמרו שאלו דיבורים באוויר. אני, למרות הקושי והאתגר שבפיצוח התעלומה, בוחר פעם אחר פעם לנסות ולהבין טוב יותר את המקום שלנו כאן.

החבורה המיוחדת שמופיעה בתמונות בתחתית התחילה במפגש האחרון את הדרך עם הענפים שיהפכו לקשת הראשונה שלהם. הענפים עליהם הם ילמדו את השיעורים הראשונים שרק קשת יודעת להעביר.


לאחר עיבוד ראשוני, הענפים נרתמו לקורות עץ כדי למנוע עיוותים והם יתייבשו כך עד למפגש הבא, בו נמשיך לעצב את הקשתות ונתחיל לאזן אותן.


תודה לאסף ולאורי על צילום התמונות.


שבוע טוב,

עמרי מ'נוצה חומה'



17 צפיות0 תגובות
bottom of page