top of page
חיפוש

הכנס הראשון בארץ ישראל בקשתוּת קדומה!!!

עודכן: 25 ביוני 2023


החמישה במאי 2023, היה אחד הרגעים האלה בחיים שמבינים בו שיש לנו יכולת לחולל שינוי, לברוא מציאות. כל מה שצריך זה השראה, רצון, התמדה וחברים וחברות לדרך.


הכנס הזה התבשל על אש קטנה במשך כארבע שנים, לאחר מפגש מצומצם של מספר קשתים מסורתיים ב'מרכז הקשתוּת', שגם הוא היה הראשון מסוגו בארץ. מספר אנשים אשר עוסקים באותה מיומנות מבלי להכיר אחד את השני נפגשו יחדיו ורקמו חברויות חדשות ותכניות עבור התחום בארץ...


בחודשים האחרונים האש, ההשראה והרצון גברו והנעתי את המהלך בשיתוף פעולה עם מישה פינק ועם יוסי ובן יגר ממרכז הקשתוּת. האמת שהיה קשה לדעת כמה ביקוש יהיה לכנס מסוג זה ואיך הכנס יתנהל אבל ככל שקרב המועד, נהיה יותר ויותר ברור שמדובר באירוע שטרם היה כאן בארץ בתחום שלנו. לצוות ההפקה המצומצם הצטרפו עשרה אנשי ונשות צוות, חלקם בעלי ניסיון רב וחלקם נכנסו לתחום רק לפני כשנה. יחד, יצרנו כנס עשיר במיצגים ובהדגמות של תהליכי הכנה שונים של חיצים, מיתרים, קשתות ואשפות חיצים.


אז מה היה לנו בכנס?


מתחמי הדגמה: -הכנת מיתר מגידים- יורם גרין -הכנת אשפות חיצים- שרה עמאר ושרון עמית -הכנת חיצי קנה מסורתיים- ענת פלד-רוזן, רימר קינגמה ויניב טפר -קשתוּת מסורתית מהעולם- מייקל פנחס -איזון קשת- אריאל מרוז -כיפוף ריקרבים בחום- עופר שני ובר צברי -סיתות ראשי חץ מצור- אריאל אפל ועמרי מצליח -ביקוע בול עץ ועיצוב ראשוני של קשת- מישה פינק


הרצאות: -מבוא לקשתוּת מסורתית - עמרי מצליח (ניתן לצפות בהרצאה דרך הבלוג או דרך עמוד היוטיוב שלי) -גורמים המשפיעים על יעילות הקשת - עופר שני (ניתן לצפות בהרצאה דרך הבלוג או דרך עמוד היוטיוב שלי).


ולקינוח, משתתפי ומשתתפות הכנס התנסו בקליעה למטרה עם ציוד קשתוּת מסורתי מעשה ידינו!


ועל כל הכיף הגדול הזה שהיה אני חב כמה תודות אישיות:


תודה גדולה למישה על השותפות ועל החברות בדרך. המון שיחות, המון תובנות, המון רעיונות שנרקמים ביחד. טובים השניים מן האחד. תודה חבר!


תודה גדולה ליוסי ולבן יגר ממרכז הקשתוּת ולצוות ההפקה של המועדון. על הערכים שלכם ועל התמיכה שלכם בנו, קהילה קטנה ונישתית, הצומחת לאט לאט ומבססת את שורשיה. בזכותכם יש לנו מקום מפגש, זו הפעם השנייה ברצף, והתמיכה הזו לא מובנת מאליה ומוערכת עד מאוד. תודה לכם מובילי תחום הקשתוּת בארץ!


תודה גדולה לצוות הכנס, חברים וחברות לדרך, המלווים אותי מספר שנים. חלקם שותפים לאהבה לתחום זה מספר שנים, מחלקם ספגתי הרבה השראה בתחילת דרכי, את חלקם הכרתי דרך השתתפותם בקורס השנתי בתחום בו אני מלמד ומאז הפכנו לחברים. זה היה מרגש לראות את ההכנות שלכם לקראת הכנס ולראות את הרמה הגבוהה שהצגתם בכנס. אתם המודל לעתיד של כל המשתתפים שצפו ושוחחו עמכם!


תודה גדולה לענת לשם, על צילום התמונות היפיפיות הממחישות כמה השראה וכיף היו במהלך כל היום הזה. תודה לך על כל הליווי בשנתיים האחרונות!


תודה לדידיה בודין, שהגיע לתעד את הכנס ובהפיק סרטון איכותי.


ותודה אחרונה למשתתפים שהגיעו מכל הארץ, מבוגרים, צעירים, נשים וגברים! בזכותכם הכנס התקיים ובזכותכם הרבה דברים עתידים להתפתח בתחום!


חלק מהאנשים בעולם 'צמחו' לתוך קהילת קשתים מסורתיים שיש לה כבר תרבות ומסורת ארוכת שנים. המצב בארץ הוא עדיין בתולי ויש לנו את הזכות ואת הכבוד לבנות ולעצב אותה. במובן מסוים, הכנס הזה מסמל את קו הכיוון אליו אנחנו מכוונים וכבר ממנו מתחילות להתפתח יוזמות חדשות.


מי שרצה להגיע ולא התאפשר לו, מי שלא שמע ועכשיו מתחרט שלא ידע- אנחנו מתכוונים לקיים אירוע כזה אחת לשנה. הישארו מעודכנים.


צפייה מהנה בסרטון התדמית ובתמונות, עמרי מ'נוצה חומה'







22 צפיות0 תגובות
bottom of page